Uživatel nepřihlášen
Noob's feelings, aneb robotí perspektiva
RSS kanál blogu
Píše: XJ-0461 = Clank - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Noob's feelings, aneb robotí perspektiva

Speciál: Jak mě uchvátilo Bratrstvo!

Úterý 24.5.2011 07:55 - Autor: XJ-0461 = Clank
To se mi líbí

Speciál: Jak mě uchvátilo Bratrstvo!Od Brotherhoodu se očekávalo sakra hodně. Dvojka byla naprosto unikátním kouskem ve sbírce každého pařana, a taky k ní tak bylo zacházeno. Příběh, prostředí, volnost, grafika - všechno to bylo parádní, a když se zjistilo, že bude Brotherhood ve všem doslova pokračovat, se svého místa ujaly bouřlivé debaty o tom, jak to nakonec dopadne. Jak? To už hezkých pár víkendu proseděných u počítače dávno víme, a psát recenzi by ztrácelo smysl. Moje dojmy se však trochu od zbytku komunity lišily, a tak jsem se rozhodl pojmout dnešní článek jako mylník, respektivě souhrn toho všeho.

This actually IS perfect!
This actually IS perfect!

Odpor vůči pokračování

Ti z těch pozornějších uživatelů Zingu si jiště všimli, že podobný koncept článku tu už byl. To je sice pravda, ale osobně jsem Copyright na tento typ od Wolfíka, autora prvního, odkoupil. Navíc jsme měli příběh, ikdyž k rozdílným hrám, velmi podobný, a tak proč se o to nepodílet? Osobně jsem Brotherhood vůbec nevyhlížel, a jeho oznámení mě spíše zklamalo - já očekával plnohodnotný třetí díl.

Zasazení do Říma jsem nepochopil, povolání Bratrstva jsem odsoudil a absence předešlých postav byla více, než výmluvná. Stejně tak cizí slovo bylo pro mne v AC i Multiplayer. Názor však dal nakonec názor, videorecenze si podebatovala s gameplayem a internet zahrnuly stovky recenzí, jak je ta hra úžasná. Mé obočí v těch dobách dosáhlo dosud nevídaného úhlu.

They called me...
They called me...
... 'the assassino'!
... 'the assassino'!

Právě ten nátlak všude-přítomných fanoušků hry a vůbec z celého mého okolí zapříčinilo to, že jsem nad koupí titulu začal uvažovat trochu ve vážnějším slova smyslu. Z dvojky jsem si odnesl 100% synchronizaci, a když nic víc, alepsoň mi přibude pár trofejí do sbírky. Posledním problémem byla cena, která mě vzhledem k mé finanční situaci, trochu odrazovala. Bůh, povznesené lidstvo, Chuck Norris - no, ať je tam nahoře, co chce, zřejmě to chtělo, abych Brotherhood vlastnil. A tak, jednoho mračného dne, když jsem šel s kamarádem do nejmenovaného herního obchodu, jsem zpozoroval na jmenovaný titul opravdu brutální slevu na 5 stovek. Nejprve jsem sice ztrněl, pak nechápal prodejníkův záměr, tak neskutečně slevnit hru, která nemá ani zářez prvního roku a navíc ještě konzolovou verzi, ale nakonec jsem nad tím mávnul rukou a po kratším donucování svojí peněženku vyprázdnil a Brotherhood opravdu koupil. Byl jsem z toho pěkně otrávený, ale tenhle pocit za dvě hodiny hraní vystřídala blažená úleva, jelikož jsem se mýlil. A proč-že?

Příběh na pět hvězdiček!

Ikdyž první minutky byly trochu útrpné (vzhledem k rekapitulaci druhého dílu a spoileru poslední části příběhu), Brotherhood si mě po několika hodinách získal. Z velké části za to moje maličkost asi vděčí příběhu, jehož epičnost dal už na vědomí Ascendance. Zápletce, ve které jde o čajznutí Kousku ráje, dává tempo i samotný Ezio, který se musí porvat i se svým vlastním já, a tak někdy vytváří rozhodnutí, ke kterým bychom my v životě nedošli. Ubisoft si precizně pohrál ale i s tím, čeho si v příběhu všímám nejvíc - jeho odvíjení. Příběh není vůbec stereotypní, ale to snad nikdo nečekal. Nekoná se žádný starý návrat rodu Borgiů, kteří prostě jdou podle toho starého plánu, ale započne nově naplánovaný masový útok na hlavní město, vylepšení vojsk, upevnění pozice v Římě, absolutního zdevastování ulic pro těžší postup a renovaci + jako bonbónek, silné povolání Da Vinciho do jejich služeb. Je to svižné, rychlé, originální a zábavné. Přesto je k údivu, jak těžké je si svojí reputaci obnovit a jak zbavit Řím od nadvlády Borgiů - k tomu později.

...
Délka: ...
Assassin's Creed: Brotherhood - Enter Rome Trailer
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Nakonec jsem byl za návaznost na druhý díl i rád. Již dopředu jsem byl s příběhem stotožněn, později i věděl, co čekat, a jen vzpomínal na doby strávené u AC2, když se na obrazovce objevila nějaká ta známá osbnost, jakožto Bartolomeo či La Volpe. Ten styl mi prostě sedl, stejně tak, jako renesanční Itálie, která se stala značkou celé této velké série. Překvapilo mně, že ani historici se nijak obzvlášť hromadně nebouřili a byli vesměs spokojeni. Abych tuhle část nějak uzavřel, je jedno, jaký styl her kdo vyznává - příběh z Brotherhoodu zanechal v tomto průmyslu takovou kaňku, že svojí velikostí nikdo nemůže čekat ovlivnění v negativním slova smyslu. Abych neopomenul ten modern příběh točící se okolo Desmonda - pro mě byl druhořadý. Kromě toho cliff-hangeru na konci, při jehož shlédnutí jsem vytvořil novou formu výrazové mimiky, mne vůbec nezajímal. To já radši spravoval moje bratrstvo.

Město, které jsem včera postavil

Ve všech směrech epický příběh musí být doplněn i nějakým městem epických rozměrů, které by celý zážitek přinejlepším zdovjnásobilo. A jaké město v Itálii tyto parametry do puntíku splňuje? Řím, správně. Město, které mimochodem také koketuje s historiky, je zpracováno opravdu brávůrně. Vylést se dá na každý barák, na každý sloup, a přitom budovy stereotypní nejsou! Z každého stavení trčí několik tyčí, kusů dřeva, někdy i balkonů, a ejhle! Stále to není stereotypní! A vůbec, to, jak si chytří vývojáři pohráli se známými staveními, jakožto Koloseum nebo Vítězný oblouk, stojí za kratší zastavení. Počas hraní jsem měl v některých pasážích i deja-vü a vzpomínal na výlet do jihu Evropy právě do tohoto velkoměsta! Ikdyž, tolik vozů se slámou jsem opravdu nenapočítal.



Pantheon, Koloseum a hlavně epický parachute suicide výskok na přihlížejícího strážného.
Pantheon, Koloseum a hlavně epický parachute suicide výskok na přihlížejícího strážného.

Když jsem ještě na Brotherhood pročítal preview, nemohl jsem si nevšimnout zmínky ohledně renovací Říma. Snad jako každý jiný pařan jsem si představil modle města spolu s architektem, kterému jen stačí poukázat na to, co má být v cajku, a on slušně poslechl - jako v Monteriggioni. Jenže, jak pověstné motto hlásá, 'nic není pravda', a skutečnost se trochu od teorií lišila. Tady není nad městem vůbec žádná kontrola, a já si naopak musím k obchodům, kašnám, akvaduktům, stavením, a vůbec ke všemu přijít osobně, abych mohl požádat o renovaci. Ze začátků mi dělalo problém i časté vyprazďnování mé šrajtofle, ale na to jsem měl asi myslet dříve, než jsem si začal kupovat budovy v ceně 30ti tisíc. Na druhou stranu, působí to fakt cool, když vidíte zrychlenou demolici a přestavbu budovy, do které jste investovali tak pracně ukradené peníze. Řím je prostě jedno z nejlépe ekonomicky propracovaných měst, na které jsem v herní historii narazil, a na svým způsobem otravné zabíjení velitelů hlídek u věží Borgia budu ještě nějakou dobu vzpomínat.



Své spojence a nepřátele má prostě každý!
Své spojence a nepřátele má prostě každý!

Další z velmi mnoha věcí, které mě zaujaly, byl systém boje a povolávání bratrstva. Ve druhém díle mě zabíjení moc nezajímalo, a prostě jsem jen střídal protiútoky s kopanci. Ale tady? To je jiné. Přidáním fatálního úderu mě i tahle část hry začala bavit, a když už jsem získal pořádný zbraňový arsenál, doslova jsem vbíhal do hlídek, jen abych mohl všechny pozabíjet na veřejnosti. Mojí úrveň stealth dovedností zase pozdvihlo bratrstvo, a nejen to - zase jsem si podal ruce s oblíbeným cool pocitem, kdy prostě zvednu pravici, a najednou bouře šípu a všichni mrtví. Nikdo vás nepodezírá, nikdo si vás ani nevšimne a najednou všichni zapomenou, že nějakého assassína hledají. Vysílat své pravověrné na kontrakty mi vytvářelo úsměv na tváři stejně tak, jako cokoliv jiného. Možná jsem ani nehnul prstem, možná jsem jenom poslal holubem nějaký vzkaz, možná jsem průběh mise nemohl nijak ovlivnit. Možná ano, ale vybírat peněžní odměnu, rozdělovat skill-pointy a sledovat postup vašich svěřenců je neskutečně awesome. Jako všechno ostatní v tomto veledílu.

Jméno císaře jest Kid

Asi tak o 6, nebo 7 let napátek jsem měl možnost poslouchat maximálně soundtrack k Finding Nemo (ale ten byl!). V současné době bych se sám sobě vysmál do tváře, a možná bych tam i plivnul, protože to, co se povedlo Jesperu Kidovi v Brotherhoodu je naprosto ultimátní řežba, nad jejíž koupí bych neváhal ani bez přidání do Brotherhoodu. Střídání stylu, tempa a rytmusu podle herní situace je taky vychytávka nad kterou u sandboxové hry nestačím žasnout. Trochu lituju toho, že jsem si nepředobjednal Codex edici právě kvůli soundtracku, protože takhle můžu poslouchat jen některé melodie na Youtube. Ten je navíc v poslední době dost zahalen komercí, takže přemýšlím o separatním nákupu někde na Ebayi.

Multiplayeroví templáři vedou!

Jelikož na eginy tu máme jiného specialistu a grafiku posuzuju jenom podle toho, jestli to není nic fakt un-real, rozhodl jsem se věnovat multi-playeru. Dám ruku na srdce, a přiznám, že jsem si ho ve dvojce přál ve stylu Uncharted 2 - tedy kooperativní zabíjení nežádoucích osob, doplňěné nějakým příběhem. To, jak ho pojal Ubisoft, mě doslova uzemnilo, a já dokonce litoval, že jsem si nepředplatil PS Plus v dobách, kdy odměnou byl přístup do multiplayerové bety. Zpracování postav se povedlo na jedničku, a věřím, že každý si našel svého oblíbence (moje srdcovka je doktor). Počet módu sice nijak extra-hardcore není, ale to se bude určitě postupem času zlepšovat. Levelovací systém snad každého pařana motivoval k tomu, aby hrál a sbíral zkušenosti dál, protože po každém zářezu vás čeká odměna, většinou v podobě power-upu nebo vylepšení zbraňového arsenálu vašeho virtuálního assasína - to se mi zdá dost intuitivní.

O stylové death-momenty není nouze
O stylové death-momenty není nouze
Desing prostředí a rudá krev nemá chybu
Desing prostředí a rudá krev nemá chybu

Sice se někdy potýkám s problémem, že se hra načítá do nekonečna, a když už se ke mne někdo připojí, okamžitě zase odejde (to už je potom robotický hlas 'searching for other abstergo agents' fakt otravný), ale po naspořádání dostatku hráčů čekání stálo za to. Mezi módy je můj oblíbenec asi Mahnut, jelikož mi přijde fajn dostávat body i za splinutí s davem, a teprve tady se projeví, jak si který hráč dokáže nastavit power-upy podle dané situace. V tom je dost tvrdý oříšek Wanted mód, protože tam je potřeba si dávat pozor jak na záda, tak na předek - a s tím i na vaší oběť. Přiznám se, že v kombinaci s neschopností přesně power-upy rozpoložit mi tenhle mód jde ze všeho nejmíň, a tak dávám přednost tomu již jednou zmiňovanému. Zdálo se mi, že je grafika trochu víc vyšperkována, ale možná to bude jen tím wow-efektem z celkového prostředí, které na mne udělalo dojem ještě větší. Mapy, které byly skoro vystřižené z některých měst, mne nadmíru potěšili, protože jsem si prostředí mohl osahat v singlu. A přece-jen, procházet si v Brotherhoodu lokace z druhého dílu je zase, zase a zase - cool!

...
Délka: ...
Assassin's Creed: Brotherhood - Comic-Con 2010 Multiplayer Trailer
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Robot vás pochopil, smrtelníci!

Jen vzpomínka na dobu, kdy jsem měl sto chutí napsat pod reveal trailer k Brotherhoodu, jaká je to neskutečná blbost (možná jsem to chtěl napsat trochu hruběji), mě nutí uvažovat nad tím, který goal'd mě ovládl. Brotherhood je vážně veledílo, s fajn grafikou, epickým příběhem, naprostou volností a s tuny dalších možností. Multiplayer by se mohl prodávat jako samostatný titul, protože chytne a nepustí - jak má většina her za úkol. Celkový dojem by mohla shrnout jedna památná věta, která se mi po dohrání ještě více vryla do paměti - Nothing is true. Everything is permitted.

Perfektní podívaná!
Perfektní podívaná!
Epic fail.
Epic fail.

Čím článek zakončit?

Mé poděkování patří všem, kteří tenhle trochu jinak pojatý článek přečetli. Sice jsem se vážně inspiroval z Wolfova článku, který do mě celou dobu psaní šťoural, o čem že to vlastně píšu, ale i tak doufám, že se najdou jedinci, kterým se dílko líbilo. Pokud nic víc, berte to jako složení pocty právě tomu zmiňovanému a mojí osobní omluvu, že jsem o pokračování Assassin's Creed 2 pochyboval. Slibuji na můj krk, že se tak u Revelations znovu nestane.

Tisk
Hodnocení:
( 9 / 50 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Speciál: Jak mě uchvátilo Bratrstvo!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
ZohaN     MP ma sklamal po par dnňoch ma prestal baviťZohaNzohan1035    12.6.2011 19:17 ZohaN

MP ma sklamal po par dnňoch ma prestal baviť

callbad    Na ACB sa mi lubi grafika a skvelí príbeh.callbadcallbad7049    8.6.2011 20:00 callbad

Na ACB sa mi lubi grafika a skvelí príbeh.

Fatal.Error=XP    Tak teď už se mi do toho mího článku o Assassínech nechce... :-)Fatal.Error=XPfatalerrorxp5036    25.5.2011 16:23 Fatal.Error=XP

Tak teď už se mi do toho mího článku o Assassínech nechce... :-)

Marigold    Pěkné shrnutí dojmů!Marigoldmarigold5573    25.5.2011 09:01 Marigold

Pěkné shrnutí dojmů!

vernys    Jinak Clanku Good Jobvernysvernys1495    24.5.2011 23:32 vernys

Jinak Clanku Good Job

ori63    AC je good games a nikdo mi to nevymluví prostě best gamesori63ori636258    24.5.2011 18:51 ori63

AC je good games a nikdo mi to nevymluví prostě best games

Fatal.Error=XP    vernys: To spíš ;-)Fatal.Error=XPfatalerrorxp5036    24.5.2011 17:32 Fatal.Error=XP

vernys: To spíš ;-)

vernys    Spíš talentovaný autor a ambiciozní článek či článek s velikým potenciálem, ne snad Indikátore? :lala:vernysvernys1495    24.5.2011 16:59 vernys

Spíš talentovaný autor a ambiciozní článek či článek s velikým potenciálem, ne snad Indikátore? :lala:

Fatal.Error=XP    ? Talentovaný článek? :shock:Fatal.Error=XPfatalerrorxp5036    24.5.2011 16:56 Fatal.Error=XP

? Talentovaný článek? :shock:

Indikatorccz    Jsi opravdu šikovný - velice talentovaný článek -> 10/10 ;) )Indikatorcczindikatorccz4426    24.5.2011 16:27 Indikatorccz

Jsi opravdu šikovný - velice talentovaný článek -> 10/10 ;) )

Vlastimil91    Je to krásná hra. Já už jí otočil 2x a těším se na další titul Assassina :lol: Za mě 9. b.Vlastimil91vlastimil915801    24.5.2011 15:47 Vlastimil91

Je to krásná hra. Já už jí otočil 2x a těším se na další titul Assassina :lol: Za mě 9. b.

Fatal.Error=XP    Článek mi teď bodnul, protože potřebuju argumenty pro koupy BH ... akorád se mi do toho nechtělo. Teď chce :thumbup:Fatal.Error=XPfatalerrorxp5036    24.5.2011 14:30 Fatal.Error=XP

Článek mi teď bodnul, protože potřebuju argumenty pro koupy BH ... akorád se mi do toho nechtělo. Teď chce :thumbup:

Parad!se    No nevím ta 33% neplatí právě na AC: B a posledního Sturmovika, ale je možné, že nějaký den bude... velkou slevu bych ale nečekal... Ale zase když můžeš existovat TEORETICKY ty tak bude možná existovat i ta sleva 8-)Parad!separadse1704    24.5.2011 14:29 Parad!se

No nevím ta 33% neplatí právě na AC: B a posledního Sturmovika, ale je možné, že nějaký den bude... velkou slevu bych ale nečekal... Ale zase když můžeš existovat TEORETICKY ty tak bude možná existovat i ta sleva 8-)

Amahara    No já právě doufám, že tam bude sleva i na to bratrstvo, ale je fakt, že na PC vyšlo veprve nedávno. A paradajsi můžeš být rád, že tě alespoň nikdo neobvinil z toho, že neexistuješ :lala: .Amaharaamahara5002    24.5.2011 14:26 Amahara

No já právě doufám, že tam bude sleva i na to bratrstvo, ale je fakt, že na PC vyšlo veprve nedávno. A paradajsi můžeš být rád, že tě alespoň nikdo neobvinil z toho, že neexistuješ :lala: .

Parad!se    Amahara: Bude určitě. . ale ne na poslední díl. . jinak mě osobně Bratrstvo vůbec nechytlo odehrál sem po 3 hodinách v SP a MP a nějak nemám nutkání to zase pustit : / PS: Snad tu můj bezvýznamný chybný koment nezabírá místo. . kdyžtak ho smažteParad!separadse1704    24.5.2011 14:21 Parad!se

Amahara: Bude určitě. . ale ne na poslední díl. . jinak mě osobně Bratrstvo vůbec nechytlo odehrál sem po 3 hodinách v SP a MP a nějak nemám nutkání to zase pustit : / PS: Snad tu můj bezvýznamný chybný koment nezabírá místo. . kdyžtak ho smažte

Amahara    S trochou štěstí bude teď na Steamu sleva na tuhle sérii, takže se k ní možná konečně taky dostanu, ale evidentně jsou ty dva nové díly opravdu velká pecka :lala: .Amaharaamahara5002    24.5.2011 14:05 Amahara

S trochou štěstí bude teď na Steamu sleva na tuhle sérii, takže se k ní možná konečně taky dostanu, ale evidentně jsou ty dva nové díly opravdu velká pecka :lala: .

w00dy    Ja už mám od 18. 3 rozrobenu recenziu o AC BH a nejak som na nu pozabudol )w00dyw00dy4687    24.5.2011 14:04 w00dy

Ja už mám od 18. 3 rozrobenu recenziu o AC BH a nejak som na nu pozabudol )

Fildus    Výborný článek.Fildusfildus2600    24.5.2011 13:46 Fildus

Výborný článek.

-R.I.P-    kéž by byla tam možnost ohodnotit článek známkou 12/10 :-)-R.I.P-rip1029    24.5.2011 13:08 -R.I.P-

kéž by byla tam možnost ohodnotit článek známkou 12/10 :-)

WoLf-Cz    Wow jednoznačně další klenot. Až se divím, že si tady na to moje vzpomínáš, vždyť to byla jen taková blbůstka z dlouhé chvíle. Ovšem tohle je ve všech směrech skvěle odvedená práce na které jde vidět, že sis dal záležet. A k těm obrázkům, osobně jsem nad jejich rozložením ani nepřemýšlel a asi opravdu vypadá lépe obrácená kombinace.WoLf-Czwolf-cz3200    24.5.2011 12:55 WoLf-Cz

Wow jednoznačně další klenot. Až se divím, že si tady na to moje vzpomínáš, vždyť to byla jen taková blbůstka z dlouhé chvíle. Ovšem tohle je ve všech směrech skvěle odvedená práce na které jde vidět, že sis dal záležet. A k těm obrázkům, osobně jsem nad jejich rozložením ani nepřemýšlel a asi opravdu vypadá lépe obrácená kombinace.

Bela    Dobrá práca Clanku, napokon ako obvykle. 11/10 :-DBelabela2855    24.5.2011 12:37 Bela

Dobrá práca Clanku, napokon ako obvykle. 11/10 :-D

XJ-0461 = Clank    Miky, jak už jsem říkal, držel jsem se přísně rozpoložení text-obrázek, které nastolil Wolf. Jen abych nekupoval Copyright pro nic, za nic. :lala:XJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    24.5.2011 12:25 XJ-0461 = Clank

Miky, jak už jsem říkal, držel jsem se přísně rozpoložení text-obrázek, které nastolil Wolf. Jen abych nekupoval Copyright pro nic, za nic. :lala:

Miky člen redakce    to Clank: Ty obrázky malé a velké je lepší dávat obráceně, dáváme to tak také na Zingu a vypadá to lépe. Prvně tedy velký a pak malej ;-) Jinak článek ponevedej, za mě 10/10Mikymiky3    24.5.2011 11:44 Miky

to Clank: Ty obrázky malé a velké je lepší dávat obráceně, dáváme to tak také na Zingu a vypadá to lépe. Prvně tedy velký a pak malej ;-) Jinak článek ponevedej, za mě 10/10

Amahara    Nevadí, stejně by se mi to mohlo někdy hodit :lala: .Amaharaamahara5002    24.5.2011 10:43 Amahara

Nevadí, stejně by se mi to mohlo někdy hodit :lala: .

XJ-0461 = Clank    Amaharo, velký obrázek po dvojici malých je Wolfův vynález, a nebál bych se říct, že tenhle článek je tak trochu parodií na ten jeho.XJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    24.5.2011 10:42 XJ-0461 = Clank

Amaharo, velký obrázek po dvojici malých je Wolfův vynález, a nebál bych se říct, že tenhle článek je tak trochu parodií na ten jeho.

Amahara    Clanku stále se zlepšuješ. Méně kontextových chyb, více vtipu a celkově je to stále čtivější. Možná bych vynechal ten velký obrázek pod dvojicí malých, ale na druhou stranu je to tuším novinka, kteoru jsem tu u nikoho ještě neviděl a pro některé situace bych jí využil i sám (akorát doufám, že na ní od tebe nebudu muset kupovat copyright) . Výborná práce a jak už je na Zingu zvykem, máš u mně desítku :lala: .Amaharaamahara5002    24.5.2011 10:12 Amahara

Clanku stále se zlepšuješ. Méně kontextových chyb, více vtipu a celkově je to stále čtivější. Možná bych vynechal ten velký obrázek pod dvojicí malých, ale na druhou stranu je to tuším novinka, kteoru jsem tu u nikoho ještě neviděl a pro některé situace bych jí využil i sám (akorát doufám, že na ní od tebe nebudu muset kupovat copyright) . Výborná práce a jak už je na Zingu zvykem, máš u mně desítku :lala: .

O autorovi blogu

XJ-0461 = Clank
XJ-0461 = Clank
Muž, 19 let, Praha
Duhová horda opět poctila Zing svou přítomností a bujaře oslavuje velkolepé vítězství našeho boha. Co se týče Clanka a Klunka, jeden z nich se brzy vrátí... možná. 

PSN: MrTheRiedl
Every single R&C: Completed!
Založit herní BLOG