Uživatel nepřihlášen
Noob's feelings, aneb robotí perspektiva
RSS kanál blogu
Píše: XJ-0461 = Clank - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Noob's feelings, aneb robotí perspektiva

Dojmy z dema: PlayStation Move Heroes - ovládněte (nejen) Ratchetův hasák!

Neděle 27.3.2011 16:15 - Autor: XJ-0461 = Clank
To se mi líbí

Dojmy z dema: PlayStation Move Heroes - ovládněte (nejen) Ratchetův hasák!Jak jsem v článku o sérii Ratchet & Clank slíbil, tak taky splním. A to právě v tomto článku o demu PlayStation Move Heroes, které se zřejmě hodně fakty zapíše do historie a před kterým i já musím kloboukem smeknout. Díky němu se mi totálně změnil názor na tuto hru a své pocity bych rád s vámi sdílel. Radím vám zapnout Movy, načíst PlayStation Store a připoutat se, protože tohle bude jízda!

6 HODIN? OMGWTF!!!

Dvě rozdílná loga...
Dvě rozdílná loga...
..., ale totožná hra.
..., ale totožná hra.

Neodpustím si o celé hře pronést pár mých prvotních osobních názorů a připomínek, to je prostě povinnost. Titul byl oznámen na E3 2010, kde byla o něm spíše jenom zmínka v jednom traileru, než nějaká pořádná ukázka. Potom nastalo informační sucho, podobně jako u Sorcery, ale nakonec do světa byla přece jenom vypuštěna zpráva, která mnohé potěšila. Před vydáním plné hry bude demo! Sláva nebesům, konečně si zase bezplatně na Move zařádíme. Osobně jsem před demem vzhlížel ke hře docela v negativním slova smyslu, jelikož se o ní moc nevědělo a máchat rukama s postavami z plošinových sérií, u kterých jsem byl zvyklý na gamepad mi nepřišlo dvakrát logické. S Ratchetem jsem prostě chtěl útočit za pomocí čtverečku, a ne pohybem rukou směrem dolů. I přes tyto moje názory jsem se však rozhodl dát hře šanci a stáhnout z PlayStation Store demo. Překvapila mě nadprůměrná velikost - něco přes 2,5 Gb. Vzhledem k mé rychlsoti internetu se mi tedy 6 hodin stahovala, poté asi 5 minut instalovala (to tak u Move her bývá, instalují se docela dlouho) a pak jsem jí konečně zapnul. Nečekal jsem, že právě následují neuvěřitelné dvě hodiny plné zábavy, které jsem si ani v nejlepším světle u hry nepředstavoval. A u dema už vůbec ne.

OH MY GOD, WHAT THE HELL IS THAT?

3 hrdinové spolu s pomocníky...
3 hrdinové spolu s pomocníky...
...už nyní v balíčku s PS Eye i Move.
...už nyní v balíčku s PS Eye i Move.

Nesmíme opomíjet ani fakta, která jsou i přes všechnu otravu také důležitá. Hra se původně jmenovala Heroes on the Move, ale z neznámých důvodů se přejmenovala na Playstation Move Heroes. Většina lidí poukazuje na větší komerci a já se k nim přikláním. Ne-moc důležitý detail, ale za zmínku určitě stojí. Ve hře dostáváme pod ruku 6 hrdinů ze tří různých PS exkluzivních plošinových sérií, které způsobili menší poprask. Konkrétně se jedná o Sly Coopera & Bentleyho, Jaka & Daxtera a Ratcheta spolu se všemi oblíbeným Clankem. Už samo o sobě to zní zajímavě, ale to hlavní teprve přijde. Můžeme odhodit Gamepady, protože tentokrát naše hrdiny budeme ovládat pomocí PlayStationu Move! No... radši si ty Gamepady ještě nechte, pokud nejste vlastník navigačního ovladače, s jehož pomocí budete postavami hýbat, nic optimálnějšího doma totiž zřejmě nenajdete. Do teď jsme nevěděli, zda-li hra bude mít nějaký příběh. Do teď jsme nevěděli, zda-li si budeme moci zařádit v multiplayeru. Nevěděli jsme vlastně vůbec nic - jakým způsobem budeme s nepřáteli bojovat, jak úrovněmi postupovat, jak rozsáhlý zbraňový arsénal budeme moci využívat... pozor, přichází ALE. Ale jednu věc jsme věděli natuty - kde se budeme pohybovat. Ze všech tří sérií bude 'vykousnuta' jedna lokace, což nám dává dohromady zajímavou kombinaci, no ne?

WELL... THIS LOOKS FAMILIAR!

Nezbytný meeting naší šestky...
Nezbytný meeting naší šestky...
...a pak hurá do akce!
...a pak hurá do akce!

No a co jsme zjistili z dema? Mnoho věcí, řadu věcí, skoro celou armádu věcí, za kterou by se žádný stratég nemusel stydět! Začneme u jedné z nejdůležitějších věcí - styl hraní. V hlavním menu hry si vždy vyberem nějakou výzvu (challenge), kterou si chceme zahrát, poté postavu, kterou chceme ovládat a pak už jen bojujeme o co nejlepší medaili. Jakou dostaneme záleží na tom, jak dostatečně jsme splnili danou výzvu. Vysvětlím příkladem. Mám přežít tři vlny nepřátel. Přežiju jednu - mám bronzovou. Přežiju dvě - stříbrnou a za všechny dostanu zlatou. Tím jsem představil jeden z několika druhů výzev - klasický deathmatch. Poté je tu osvobozování (přines těhle pět věcí sem), ovládání bowlingové koule pro prorazení různých klecí a naposledy to samé, jen za pomocí disku. V prvních dvou zmíněných máme docela bohatý zbraňový arsenál - od bičů, přes střelné zbraně, až po klasiky našich hrdinů. Na každou výzvu máme určitý čas, po jehož vyprchání hra končí. Po zničení různých předmětů, krabic a nepřátel získáváme krystaly, které se nám sčítají. Po vyplnění jistého metru získáme možnost použití speciální schopnosti, kterou má každý hrdina jinou a z nichž se každá může hodit na jinou věc. Byl naznačen i příběh v tomto kolotoči výzev - naši hrdinové byly teleprotováni na zvláštní svět, který je poskládan z těch jejich. Přijímají podmínku od tajemné dvojky, která jim nabízí účast v soutěži výzev. To dělají ale jen proto, aby se co nejdříve dostali domů. No, v plné verzi uvidíme. Koneckonců, příběh byl to poslední, na co jsem při hraní dema myslel.

SLY COOPER - NEDOKONČENÝ LIGHTSABER

Jánošik, co nikdy nevrací
Jánošik, co nikdy nevrací
Indiana Jones by se měl stydět
Indiana Jones by se měl stydět

Řekl bych, že je konečně ten pravý čas na to přesunout se k samotnému gameplayi dema. Máme na výběr z pěti výzev, v každém hrajeme za jinou postavu. V první, kterou zřejmě všichni zkusí, dostáváme pod ruku všemi mastmi mazaného Sly Coopera, jehož zlodějská povaha však byla odstrčena stranou. Hlavní pro celou výzvu je jeho speciální bič, který připomíná takovou nepovedenou verzi světelného meče. Jak se tenhle zajímavý zbraňový kousek ovládá? Jak to bývá u Move her zvykem, velice snadně. Švihnutím. Pokud si ale myslíte, že celou výzvu budeme jen bezduše švihat do všeho, u čeho usoudíme, že by se to dalo rozbít, jste ne omylu. Ve výzvě se totiž objevuje ještě nekolik důležitějších faktorů, na které bychom měli dát pozor. Především to jsou další možnosti biče - po podržení tlačítka T u Movu přepneme z obyčejné švihací funkce na přitahování. Tím můžeme odhodit jakéhokoliv protivníka, kam se nám zamane. Poté tu je obraná funkce. Po stisknutí special Move tlačítka se kolem nás vytvoří štít, který se vyplatí používat hlavně před nepřátelským útokem. Dále můžeme ovlivňovat sílu úderu - po naklonění Movu mírně za sebe se nám začne načítat metr, po jehož naplnění vyvoláme švihnutím tlakovou vlnu. Kromě těchto postřehů u biče tu máme pointu výzvy - musíme přečkat tři vlny různě silných nepřátel, u nichž jsem už princip medailí vysvětlovat. A jako poslední uvedu speciální schopnost našeho hrdiny - zpomalení času pro efektivnější bušení do nepřátel. Na gameplay za Sly Coopera se můžete podívat zde.

JAK - BOWLING NA GALAKTICKÉ ÚROVNI

Konečně hrdina, co bere svou práci vážně.
Konečně hrdina, co bere svou práci vážně.
Inspirace pro desingéry bowlingových tratí
Inspirace pro desingéry bowlingových tratí

Od akčního máchání bičem se však přesuneme k něčemu klidnějšímu. Od mývala k hrdinovi - tak by se dal představit Jak, za kterého budeme hrát ve druhé výzvě. Tento true hero však dostane na práci něco o dost výživnějšího, než mlácení do robotů hlava nehlava. Musí totiž osvobodit několik kosmických talířů uvězněných v klecích za pomocí... speciální bowlingové koule! V této výzvě je opravdu minimální používání navigačního ovladače či gamepadu, první housle hraje Move. Jak se tento vesmírný bowling hraje? Lehce! Jak jsme u naší pozemské verze zvyklí, první je nápřah. Po puštění koule (resp. Movu) však přichází to, co se od té pozemské verze odlišuje. Při pohybu můžeme kouli stále ovládat, a jak jinak, než za pomocí Move. Úkolem je prorazit co největší množství již zmiňovaných klecí, podle kterých se také odvíjí získaná medaile. Prorazíte 9 klecí - máte bronzovou. Za 12 klecí dostanete stříbrnou a 15 klecí se rovná zlaté. Speciální schopností je vylepšení míče, který bude okolo sebe metat blesky a ničit všechno kolem, což usnadňuje situaci. Osobně mě ale tahle část zklamala nejvíc, protože jsem se na trochu akčnějším pasáž s Jakem těšil. No co, je to jen demo, v plné verzi to bude jinak. Gameplay za Jaka můžete shlédnout zde.

RATCHET - OMNIWRENCH PRO KAŽDÉHO

Náš starý známý...
Náš starý známý...
... s hasákem, jak má být.
... s hasákem, jak má být.

A dostáváme se k části, která mě v celém demu bavila nejvíc - ona mě vlastně bavila i nejvíc ze všech sérií. Snad každý poznává klíč opraváře Ratcheta, který neustále tahá všude sebou. Tato, v pořadí třetí, výzva není vyjímkou, až na to, že tentokrát je útočení skrze něj provedeno v jiném stylu. Nahorů, dolů, zleva, zprava - to jsou směry, se kterým můžete Ratchetovým hasákem útočit. A ikdyž se to nemusí tak zdát, je to velmi chytlavé. Po zmáčknutí T na Move můžete své útoky ještě zesilovat a vrací se také přivolání štítu po zmáčknutí special Move tlačítka. A jaký je ve výzvě úkol? Musíte najít 5 růžových zvířat, co připomínají žáby, a přivést je k lítajícímu talíři uprostřed mapy. Může se to zdá lehké, což by samo sebou také bylo, kdyby vám práci nestěžovali neustálé nájezdy robotů, které obzvláště na konci jsou ve velmi hojném počtu. Naštěstí pro vás je útočení o dosti rychlejší, než s bičem Sly Coopera, a tak, pokud se opravdu snažíte, máte do 7 minut výzvu hotovou na zlatou medaili, která je dána těm, co zachrání všek 5 žabek. Pro ty méně úspěšné je za 4 žabky dostupná stříbrná a pokud jste na tom tak mizerně, že zachráníte jen dvě žabky, dostanete bronz. Je to vážně nejzábavnější část celého dema, ikdyž rozdíly od ostatních nejsou tak velké. Málem bych zapomněl na speciální schopnost - všem hráčům série známá disco koule, která vybudí v nepřátelích nutnost tancovat. V této činosti je poté můžete jednoduše zničit. Gameplay Ratcheta můžete shlédnout zde.

BENTLEY - HACKERSKÁ ŽELVA S DISKEM

Želva je sama o sobě pomalá...
Želva je sama o sobě pomalá...
...,ale tahle lítá, což jí zryhcluje.
...,ale tahle lítá, což jí zryhcluje.

'Opět jsme si pozabíjeli pár stovek robotů, tak proč se znova trochu neuklidnit?' - i tak by mohl vypadat rozhovor autorů při vývoji dema. Po akční části totiž opět přichází klidnější pasáž, která je celkem podobná po gameplay stránce za Jaka. Znalá želva Bentley nám totiž ukáže, že v batohu kromě notebooku nosí i házecí disk. Ovládání je podobné jako v reálu, nejprve se napřáhnete, pak pustíte a nakonec... to se od reálu trochu rozchází, ale budiž. Nakonec disk musíte ovládat, abyste rozbili všechny klece s vesmírnými talíři. Nahorů, dolů, doleva, doprava, šíkmo.... narozdíl od bowlingu se musíte starat o všechny směry, a to by nebyl včetně času ten největší problém. Háček je v tom, že počet disků je omezený a tak si musíte řádně promyslet, kudy poletíte, než všechny disky ztratíte a pak vám nezbyde nic jiného, než koukat na obrazovku s nápisem 'Game Over'. Speciální schopnost Bentleyho sice pěkná je - přeprogramování všech vašich protivníků, ale v této výzvě zůstává docela nevyužitá - žádného protiviníka tady nemáte. Obtížnost je zhruba střední, protože ovládání přes Move je vysoce citlivé a každý menší pohyb může znamenat ostrou zatáčku o 90 stupňů. Bojovat musíme jako vždy o medaile, které jsou tentokrát zařízeny následujícím způsobem - za 3 zničené klece dostanete bronzovou, za 6 stříbrnou a za všech 10 zlatou. Ohledně téhle výzvy mám smíšené pocity, ale alespoň, že tam je. O nějaký zážitek bychom v opačném případě byly ochuzeni. Na gameplay za Bentleyho se můžete podívat tady.

CLANK - ROBOTÍ ZÁZRAK S BROKOVNICÍ NA ZÁDECH

Všemi oblíbený Clank...
Všemi oblíbený Clank...
...není tak klidný, jak se může zdát.
...není tak klidný, jak se může zdát.

A dostáváme se k mému nejoblíbenějšímu charakteru z celé hry (kdo uhádne proč?), jehož pasáž je opět do třetice pojatá akčně. Narozdíl od předchozích mlátiček ale tentokrát s Clankem v poslední páté výzvě dostaneme do rukou stylovou brokovnici, se kterou máme za úkol kosit nepřátele. Přitom ale zůstává stejný princip, jako u Ratcheta, tedy zachránit pět růžových žabek a donést je k vesmírné lodi. Další rozdíl, který rozeznáme ke konci výzvy, je bossfight, který sice je trochu těžší, ale za pomocí tréninku ho zvládne snad každý. Speciální silou Clanka je přivolání třech postav Zoni, které můžeme znát z Future trilogie R&C, a které budou nemilosrdně drtit všechny nepřátele před námi. Medailový systém je tentokrát úplně stejný, jako u Ratcheta, a tedy za 2 žabky bronzová, za 4 stříbrná a za všech 5 zlatá. Bohužel se nejde ohledně této výzvy moc rozepsat, protože náplň je v podstatě stejná - střílet, střílet, přivolat Zoni, a střílet. I tak je to ale hned po Ratchetovi druhá nejzábavnější výzva, kterou v demu najdete a na její gameplay se můžete podívat zde. (konec je bohužel ustřižený)

SOMEONE IS MISSING... DAXTER!

Sice v demu chybí Daxter...
Sice v demu chybí Daxter...
..., ale na to po druhém projetí Ratcheta zapomenete.
..., ale na to po druhém projetí Ratcheta zapomenete.

A tím jsme si rozebrali jednotlivé složky gameplaye celého dema. Zajímavé je, že po prvním přejetí jsem od začátku hraní napočítal 1 hodinu - když to vezmete hopem, dohrajete demo maximálně za 45 minut, a to už je opravdu dlouhá hrací doba. Všechny postavy jsem dojel nejméně pětkrát, protože mě to prostě stále bavilo a já chtěl stále a stále vylepšovat své skóre. Jediné, co bych demu vytknul, je to, že mezi hratelné postavy nezařadili Daxtera. Doufal jsem, že po splnění všech výzev na zlatou se odemkne, ale marně. V tomto ohledu nezbývá nic jiného, než zakoupit plnou hru, která docela nedávno (25.3) vyšla. Omlouvám se za opoždéné dojmy z dema, ale to vyšlo asi 5 dní před vydáním plné verze hry - to jsem prostě nestihl, a za časté pouzívání slov 'výzva', 'demo' a 'Move' (bez nich by to ale nešlo). Každopádně si ho stále na PS Store můžete zdarma stáhnout a to je pro každého majitele Move naprostá povinost. Mé hodnocení dema je tedy 9/10.

Žádné demo není dokonalé, ale skoro žádné také neobsahuje tak dlouhou herní dobu a tolik zábavy, jako PlayStation Move Heroes. To prostě musíte zkusit!

Tisk
Hodnocení:
( 7.8 / 33 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Dojmy z dema: PlayStation Move Heroes - ovládněte (nejen) Ratchetův hasák!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Playman    Zapomněl jsem používat smajly xD.Playmanplayman62    28.3.2011 14:30 Playman

Zapomněl jsem používat smajly xD.

Playman     ;-)Playmanplayman62    28.3.2011 10:28 Playman

;-)

indi    seš borec clankuindiindi3975    28.3.2011 10:28 indi

seš borec clanku

Playman    Clanku, tak alespoň vidíš že investovaný čas přináší své ovoce a nejenom čas ale i tvůj talent.Playmanplayman62    28.3.2011 10:14 Playman

Clanku, tak alespoň vidíš že investovaný čas přináší své ovoce a nejenom čas ale i tvůj talent.

Amahara    Jo čas bývá tak trochu problém. Článek skvělý jako vždy. Člověka tvé články tak nějak pozitivně naladí do nového dne, pač minimálně mně se po jejich přečtení zdá, že mladá generace ještě není úplně ztracená ;-) .Amaharaamahara5002    28.3.2011 08:34 Amahara

Jo čas bývá tak trochu problém. Článek skvělý jako vždy. Člověka tvé články tak nějak pozitivně naladí do nového dne, pač minimálně mně se po jejich přečtení zdá, že mladá generace ještě není úplně ztracená ;-) .

Raccon    Pěkný článek! Snad se dostanu k tomu abych taky něco napsal.Racconraccon2993    28.3.2011 08:29 Raccon

Pěkný článek! Snad se dostanu k tomu abych taky něco napsal.

XJ-0461 = Clank    Playman: Tak je tomu, když má člověk hodně času a v hlavě nápad. Každopádně díky za pochvalu. :)XJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    27.3.2011 21:31 XJ-0461 = Clank

Playman: Tak je tomu, když má člověk hodně času a v hlavě nápad. Každopádně díky za pochvalu. :)

Playman    Clanku, obdivuju tě kolik toho dokážeš napsat a ještě k tomu v tak kvalitní formě. Opravdu smekám klobouk. Mám se holt ještě hodně co učit :-) .Playmanplayman62    27.3.2011 21:21 Playman

Clanku, obdivuju tě kolik toho dokážeš napsat a ještě k tomu v tak kvalitní formě. Opravdu smekám klobouk. Mám se holt ještě hodně co učit :-) .

O autorovi blogu

XJ-0461 = Clank
XJ-0461 = Clank
Muž, 19 let, Praha
Duhová horda opět poctila Zing svou přítomností a bujaře oslavuje velkolepé vítězství našeho boha. Co se týče Clanka a Klunka, jeden z nich se brzy vrátí... možná. 

PSN: MrTheRiedl
Every single R&C: Completed!
Založit herní BLOG