Uživatel nepřihlášen
Noob's feelings, aneb robotí perspektiva
RSS kanál blogu
Píše: XJ-0461 = Clank - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Noob's feelings, aneb robotí perspektiva

Preview: Sorcery - Bradavice? Ty už vyšly z módy!

Čtvrtek 10.3.2011 21:59 - Autor: XJ-0461 = Clank
To se mi líbí

Preview: Sorcery - Bradavice? Ty už vyšly z módy!Her s magickým podstíněním je na trhu opravdu dost a Sorcery na tom nebude jinak. Ikdyž, 'magické podstínění' zřejmě není ten nejlepší pojem. Proč? Kouzlení je hlavní náplní celé hry. Cliche, řeknete si. Ano, to bezpochybně. Ale kolik magických her nabízelo možnost pocitu držení čarodějnické hůlky v ruce? Moc jich nebylo. Ale Sorcery jedním z takových titulů bude.

HARRY POTTER VOLUME 2? NE...

Demonstrace síly kouzel...
Demonstrace síly kouzel...
...vhodných pro nadupané bossy.
...vhodných pro nadupané bossy.

A copak že Sorcery, kromě toho, že vypadá na kopii jistého studenta školy čar a kouzel, vůbec je? Jedná se o akční adventuru z pohledu třetí osoby, která šlape na Unreal Enginu 3. Pod ruku dostáváme učně čaroděje (zatím beze jména), se kterým máme za úkol se dostat přes různorodé lokace - klasika. Naší zbraní je čarodějnická hůlka, díky níž můžeme kouzlit účiné spelly. Z dosavadního popisu si vážně můžete říci, že se jedná o nějaký spin-off Harryho Pottera a že to zní tak trochu nudně a obyčejně. To by možné docela bylo, ale... pořád je tu to zradné 'ale'. Předtím, než to odhalím, se sluší říci, že hra je exkluzivní pro PS3. Tak. Navazuje vám to na nějakou spojitost? Ano, přesně tak. PlayStation Move. Celá hra je výhradně pro něj, takže jeho vlastnictví je pro hru poviností. A jakým způsobem budeme Movem hru ovlivňovat? Již párkrát jsem zmiňoval onu tajemnou hůlku... ano, právě tu. Lehkým švihnutím + mávnutím můžeme vyvolat kouzlo, které si to okamžitě namíří na naše protivníky. Efektní, snadné a zábavné.

KONEČNĚ DALŠÍ HARDCORE MOVE TITUL!

Napadlo by vás to někdy?
Napadlo by vás to někdy?
Tohodle kluka zřejmě ano.
Tohodle kluka zřejmě ano.

Hra byla poprvé představena na E3 2010 při konferenci Sony, která se také skoro celá nesla v duchu PlayStation Move. Veřejnosti byla předvedena ukázka, která většinu lidí v sále (i u PC při streamech) přenesla do doby dětství - no přiznejte se, kdo nechtěl být v ranných dobách čarodějem? Celý gameplay a provedení většinu lidí nadchlo a jako po nadýchání rajským plynem se smáli každé hlášce, co prezentátor vyslovil. Oslnilo to tak trochu i mě a vše podporuje i fakt, že hra bude jeden z mála hardcore titulů pro PlayStation Move. Můžeme dát tedy sbohem TV Superstars a podobným párty-hrám a přejít ke kvalitě, na kterou hráčstvo už nějakou dobu čekalo (pokud nepočítáme úspěšný start nastolený Killzone 3). Grafika vypadá pěkně, až na efekty, pro které bych použil antonymum (obzvláště ohnivé efekty se mi zdají nezajímavé), ale zřejmě se u všech dostupných gameplay záběrů jedná pouze o předčasnou verzi, která je stále ve vývoji. Ono by bylo taky dobré vydat konečně pořádnou hru, která udělá Move nějaké jméno a na kterou se bude delší dobu vzpomínat - neočekávam žádný Uncharted, ale o zážitek stojím. Ikdyž už s podporou Move to o nějakém vypovídá.

PŘÍBĚH? VŽDYŤ JE HLAVNÍ POHYB!

Zvedat znovu spadlé mosty...
Zvedat znovu spadlé mosty...
...nebo mrazit své protivníky (demonstorváno opět testovacím chlapcem).
...nebo mrazit své protivníky (demonstorváno opět testovacím chlapcem).

Přesuňme se ale k příběhu, který se sice nemusí zdát důležitý, ale rozhodně nějakou část v celé hře hraje. Svět je v té době popsán za pomocí Irské mytologie, což je alespoň pro mě další positivum. Jednoho dne se jistá mocná temná čarodějka, která sama sebe přezdívá jako Královnou Nočních Můr rozhodne, že se vykašle na nějakou prachbídnou dohodu s lidmi o spojenctví, a začne náš svět efektivně ničit. K tomu jí dopomohou její poddaní, se kterými budeme zápasit nejvíc, těšit se tedy můžeme na nestvůry podobné goblinům, duchům, kameným obrům a podobně. Cílem našeho nepojmenovaného hrdiny nebude nic menšího, než jen její řázení zastavit a zachránit svět. Díky tomuto popisu se příběh může zdát jako spíše z Bčkové hry, ale ono tomu tak není. Ano, může se zdát obyčejný a klasický, ale to je záměr. Vraťme se zpátky do kouzelnických let, může jednou motto hry říkat. Pokud ale ani příběh nezaujme, je to právě pocit držení čarodějnické hůlky, který všechno kompenzuje. Je to něco, co herní scéna ještě nezažila - a ani se nepokoušejte zmínit Wii verzi Harryho Pottera - ten zřejmě všem už začal po herním zpracování první části Deathly Hallows lézt na mozek. Ale tohle má být něco jiného, něco mnohem zajímavějšího a něco, co nenechá žádného majitele Move chladným. Teď už něco kouzelného chybí jen Kinectu - snad i ten se jednou dočká.

NEBUDE 'POCIT' U PLUSŮ OSAMĚLÝ?

Je libo tornádo?
Je libo tornádo?
Menu výběru kouzel připomíná sérii AC.
Menu výběru kouzel připomíná sérii AC.

Ještě, než se přinesu k takové té kritické části bych rád zmínil, co všechno se dá s vaším Move ovladačem dělat. Kromě hůlky dostanete možnost například pomocí něho míchat a pít lektvary - na tomto systému je také pěkně vydět využitá možnost měnění barvy plastické bambulky. Teď ale pojďme pokročit k té části více kritické, a začneme u věty, se kterou jsem tento odstavec chtěl začít. Otázkou stále zůstává, jestli to stačí. Move, grafika, kouzla, příběh, to všechno se zdá býti pěkné, ale je to dost? Některým lidem to nemusí říkat vůbec nic (mám na mysli třeba zastánce gamepadů a FPSek - pro Sorcery nemožná kombinace). Některým to ale zní jako synonymum slova 'sen'. Každý sen má však svou stinou stránku (u většiny se projeví hlavně po vzbuzení) a pokud se o Sorcery jako o snu dá vážně mluvit, měli bychom si tyto neduhy přiblížit. O slabších grafických efektech už jsem mluvil, a tak ze svého kyblíku kritiky vyberu třeba otázku herní doby. Velmi diskutovaný nešvar současných her, a diskuze se nepářou ani s toutou akční exkluzivitou. Mluví se o cca. 8-10 hodinách, což je sice pěkné, ale osobně se bojím absence znovuhratelnosi, a to z jednoho prostého důvodu. Sice máchání Movem na první pohled vypadá zábavné, ale jak se tento názor za cca. 5 hodin změní? Podle mě docela dost a tím narážím na další položku, které se bojím - stereotypu.

BRZO DALŠÍ INFORMACE? TO SOTVA!

Nejprve se nabumbáme lektvaru...
Nejprve se nabumbáme lektvaru...
... a pak pomocí vědy a tech... eh, magie se změníme v krysu.
... a pak pomocí vědy a tech... eh, magie se změníme v krysu.

Pokud bych měl v mém kyblíku hrabat dál, obával bych se obzvláště změny jména. Troj-áčkové tituly si s tímto problémem netykají, ale ty druhořadé, tzv. dvoj-áčkové se s ním znají osobně. Abych zůstal u Move titulů, zmíním například Heroes on the Move, jehož jméno bylo zřejmě změněno jen a pouze pro větší reklamu Move. Současný název PlayStation Move Heroes trochu nevystihuje náplň hraní a zavání již zmíněnou komercí. Ne, že by to byl nějaký světaborný problém, ale vadilo by mi to. PlayStation Move Magic Wands? Ani bych se nedivil. To, co však opravdu stojí za ironické odfrknutí, jsou informace o hře. Co jsme se zatím dozvěděli? Nic. Pro pochopení se vraťme na E3, kde prezentátor (Christian Busic) svojí úkazku hry ukončil větou "We're going to have a whole lot more Sorcery to show in a future...". Ikdyž gramaticky moc nedává význam, o pravosti se nedá ani diskutovat. Poslední informace byly zveřejněny zhruba před tři-čtvrtě rokem, a to věci, které nás jako hráče zajímají ze všeho nejmíň. Nastalo opravdové ticho kolem titulu a jediné, z čeho jsme se mohli něco dozvědět nebo získat screenshoty, byly dvě videa z hraní - již zmiňovaná předváděčka na E3 a trailer, který se od ukázky z E3 lišil maximálně tak v kratší době, klukem, na kterém je ukazována přesnost Move a herním náčiním (místo Navigation Controleru nám kluk ovládal čarodějě pomocí Sixaxisu). To je vážně málo. Díky tomu se ani nedivím, že většina z vás, čítajících tento článek, slyšela o hře poprvé nebo na ní zapomněla. A tak titul zřejmě ztrácí i zbytek hráčů, což je pro něj rozhodně špatně.

"POJĎ, BOBE, JEŠTĚ JIM TO ODLOŽÍME!"

Chcete nepřátele manuálně spálit...
Chcete nepřátele manuálně spálit...
...nebo na ně pošlete ohnivé tornádo, ať to udělá za vás?
...nebo na ně pošlete ohnivé tornádo, ať to udělá za vás?

Pokud se vám to zdá jako pěkný průšvih, poslouchejte dále. Toto divadlo má totiž nesmělé pokračování, které o kvalitě titulu trochu protiřečí. Tvůrci si debat na téma 'Moc toho nevíme' a 'Všechny informace k Sorcery - zn. dva řádky' všimli a ujistili nás, že se nějakých detailů v dohledné době dočkáme. V té době ve mě svitl malý plamínek naděje, že přece jenom tak zapomenutá hra to nebude. Odpovědí my byl vichr o síle 300 Km/h, a šance, že můj plamínek tuhle větrnou bouři ustaje, byla asi tak velká, jako že Diablo III vyjde opravdu v den plánovaného vydání. Místo slibovaných 'detailů' jsme se pouze dozvěděli to, že hra byla odložena z původně plánovaného léta 2011 na podzim pozdější doby. Musel jsem se zasmát. Ironicky zasmát. Tohle byly ty slibované detaily. Jediné, co jsem se dozvěděl, bylo to, že mi bude ještě nějaký ten pátek Move ležet v krabičce pod postelí zaprášené prachem, a že ani sebeméně vyjimečný druid z WoWka naději neoživí. Je to vážně směšně a důvod, proč mi to tolik vadí, není to, že neuvidím nějaké ty gameplay záběry ještě před vydáním hry, ale že si nebudu jistý tím, jestli do Sorcery vážně jít. Proč nezůstat u Wii verze Harryho Potetra, který měl alespoň malou propagaci a o kterém se něco víc vědělo už dva měsíce po oznámení? Proč? Trochu mi hlavou pluje odpověď 'Protože si to Sorcery zaslouží', ale tím si nejsem až tak jistý. Ono, The Fight také vypadalo v prvních záběrech dobře, a všichni víme, co z toho vzniklo. Nechci předčasně hru natolik kritizovat, ale můj index očekávání je díky tomuto jen 6/10.

Pokud někdo z vás neviděl část předváděčky Sony se Sorcery, má možnost to napravit.

NEHÁZEJME UŽ TEĎ FLINTU DO ŽITA...

Kouzlení bylo vždycky zábavné...
Kouzlení bylo vždycky zábavné...
...tak uvidíme, jak se s tím Sorcery popere.
...tak uvidíme, jak se s tím Sorcery popere.

Shrnutě, Sorcery je určitě velmi zajímavým titulem, který už teď vykopává hernímu pohybovému Potterovi hrobeček. Otázkou však zůstává, o kolik ho předčí. To neví nikdo z vás, to neví nikdo na celém světě, a kdyby to někdo věděl, určitě bych to tady zmínil. Jenže tak tomu není. Žádné informace nejsou, je naprosté sucho, a herní poušť je slabým pojmem. Já osobně si počkám na první recenze a až potom budu přemýšlet o teoretické koupi, kvůli již několikrát zmiňovanému nešvaru. Každopádně, kvalitní hardcore hru pro Move by se už hodilo vydat. Kouzlit, míchat, pít a znovu kouzlit nemusí znít jako zábava pro každého, ale alespoň za zkoušku to stojí. Tím bych rád vyvrátil to, že jenom kritizuji vývojáře, právě naopak. V tomto ohledu jim plně věřím, a že zatím ohledně Sorcery mlčí... no, je to jejich věc. ;)

Otázka: Jak Sorcery vnímáte vy?

Sorcery na PS3 Hodnocení hry
Těším se
  • Na magickou akci, která nemá obdoby
  • Na jednu z hard-core her pro Playstation Move
  • Na krásnou grafiku a silná kouzla
  • Na neuvěřitelný herní zážitek
  • Na konkurenci Harryho Pottera
Bojím se
  • Slabšího příběhu
  • Nevyužitého potenciálu
  • Stereotypu
  • Herní doby
  • Změnění jména (jako třeba Heroes on the Move)
  • Dalšího odložení či zrušení
Shrnutí: Sorcery je určitě zajimavý titul a vyhlíží jako jeden z těch nejlepších pro Playstation Move. Z popisu snad každý usoudil, že to dobře vypadá a že majitele PS3 by rozhodně neměl minout. Díky skoro žádným informacím a pochybám se ale obávám, že to vše je jen první dojem. Uvidíme. Našlápnuto má však tato magická akce rozhodně dobře.
Tisk
Hodnocení:
( 8 / 31 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Preview: Sorcery - Bradavice? Ty už vyšly z módy!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
XJ-0461 = Clank    eeee: Tak jsem to nemyslel. Narážel jsem na to, že do teď většina titulů, které na Move vyšla, byly casual či párty-hry. Mezi těmi trochu-víc Hardcore tituly se tenhle bude řadit jako prvotní - tolikrát jsem zmiňoval KZ3.XJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    11.3.2011 15:56 XJ-0461 = Clank

eeee: Tak jsem to nemyslel. Narážel jsem na to, že do teď většina titulů, které na Move vyšla, byly casual či párty-hry. Mezi těmi trochu-víc Hardcore tituly se tenhle bude řadit jako prvotní - tolikrát jsem zmiňoval KZ3.

eeee    Clanek je na muj vkus prilis rozvlacny vzhledem k tomu, kolik obsahuje informaci, ale jeho uroven hodnotit nechci, nejsme na pismaku.

Spis se musim pozastavit nad prezentaci teto hry jako jedineho pouzitelneho titulu pro move. Zatimco o Sorcery dnes nevime nakolik to bude dobry titul, vime ze tu jsou dobre hry, kvuli kterym move nemusi "zaprasene odpocivat pod posteli".
eeeeeeee3561
    11.3.2011 15:38
eeee

Clanek je na muj vkus prilis rozvlacny vzhledem k tomu, kolik obsahuje informaci, ale jeho uroven hodnotit nechci, nejsme na pismaku.

Spis se musim pozastavit nad prezentaci teto hry jako jedineho pouzitelneho titulu pro move. Zatimco o Sorcery dnes nevime nakolik to bude dobry titul, vime ze tu jsou dobre hry, kvuli kterym move nemusi "zaprasene odpocivat pod posteli".

Amahara    V klidu Pro, Bohnice od nás nejsou daleko. I když do Bohnic by ses asi ani nedostal, pač největší gun má u nás kdo ;-) ?Amaharaamahara5002    11.3.2011 09:51 Amahara

V klidu Pro, Bohnice od nás nejsou daleko. I když do Bohnic by ses asi ani nedostal, pač největší gun má u nás kdo ;-) ?

Pro-Sek    No těžko můžu v malém bytě běhat a jumpovat s AK před monitorem...to by asi rodina nerozdýchala, kdybych se navlékl do nějaké "datové" fičury a začal rotovat v obýváku a házet nady.Pro-Sekpro-sek5028    11.3.2011 09:46 Pro-Sek

No těžko můžu v malém bytě běhat a jumpovat s AK před monitorem...to by asi rodina nerozdýchala, kdybych se navlékl do nějaké "datové" fičury a začal rotovat v obýváku a házet nady.

XJ-0461 = Clank    Pro-sek: Nemáš zač, taky dík za pochvalu. Ano, je mi 13. ;) Bela: Jak jsem říkal, nemusí se to líbit každému, ale za zkoušku to stojí. Každopádně dík. :dance:XJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    11.3.2011 09:36 XJ-0461 = Clank

Pro-sek: Nemáš zač, taky dík za pochvalu. Ano, je mi 13. ;) Bela: Jak jsem říkal, nemusí se to líbit každému, ale za zkoušku to stojí. Každopádně dík. :dance:

Bela    A zarputilý odporca všetkého, čo nenesie značku CoD4, resp. Crysis :gun: Tento typ hier ide aj mimo mňa. Ale článok som prečítal jedným dychom, je napísaný skvele. Vieš ako na to a robíš to dobre.Belabela2855    11.3.2011 09:09 Bela

A zarputilý odporca všetkého, čo nenesie značku CoD4, resp. Crysis :gun: Tento typ hier ide aj mimo mňa. Ale článok som prečítal jedným dychom, je napísaný skvele. Vieš ako na to a robíš to dobre.

Amahara    Napsal zarputilý odpurce všeho, co nemá klávesnici a myš ;-) .Amaharaamahara5002    11.3.2011 08:52 Amahara

Napsal zarputilý odpurce všeho, co nemá klávesnici a myš ;-) .

Pro-Sek    Je mu vážně 13? ? ?
Pokud ano, tak píše skvěle a má našlápnuto. Má to kostru, má to obsah, má to šťávu.
Good job Clanku, well done! Hezky jsem si početl, díky!
Pro-Sekpro-sek5028
    11.3.2011 08:48
Pro-Sek

Je mu vážně 13? ? ?
Pokud ano, tak píše skvěle a má našlápnuto. Má to kostru, má to obsah, má to šťávu.
Good job Clanku, well done! Hezky jsem si početl, díky!

XJ-0461 = Clank    Amahara: Pořád si myslím, že mě předceňuješ, ale díky. :DXJ-0461 = Clankxj-0461-clank4033    11.3.2011 06:39 XJ-0461 = Clank

Amahara: Pořád si myslím, že mě předceňuješ, ale díky. :D

Amahara    Je mu 13 a s tímhle písemným projevem by mohl za mnohé maturanty psát jejich slohové práce. Jeden nejmenovaný budoucí "rappa ultra husta éra niga biga mata faka gunna" by z tebe měl vážně těžké sny. Další výborná práce ;-) .Amaharaamahara5002    10.3.2011 22:56 Amahara

Je mu 13 a s tímhle písemným projevem by mohl za mnohé maturanty psát jejich slohové práce. Jeden nejmenovaný budoucí "rappa ultra husta éra niga biga mata faka gunna" by z tebe měl vážně těžké sny. Další výborná práce ;-) .

O autorovi blogu

XJ-0461 = Clank
XJ-0461 = Clank
Muž, 19 let, Praha
Duhová horda opět poctila Zing svou přítomností a bujaře oslavuje velkolepé vítězství našeho boha. Co se týče Clanka a Klunka, jeden z nich se brzy vrátí... možná. 

PSN: MrTheRiedl
Every single R&C: Completed!
Založit herní BLOG